Tuesday, July 2, 2013

Üks kuu

Ma sattusin nüüd ka selle suure õnnetuse osaliseks, et blogger otsustas mu pika kirjanduteose lihtsalt musta auku kukutada. Teine katse siis.

Alustame sellest, et väiksest Zinyst sai eilse seisuga ratsahobune! Jube visalt on see esimene kuu aega siin läinud tegelikult, suures osas muidugi ka sellepärast, et ta oma kapjade ja värkimiste tõttu vahepeal rivist väljas oli. Mingi hetk sai kannatus otsa ja panime ta hoopiski raudu. Järgmine päev vaatas Morten karjamaal, et KES SEE ON, kes sellist lennukat traavi teiste seas teeb. :) Nii et ilmselt aitas.

Alles ta oli selline pisike punn...
... ja nüüd järsku ongi suureks (või noh, khm, mitte nii väga suureks) kasvanud!
Seega nüüd võtsin ta uuesti tõsisemalt käsile ja kuna ta selliste asjade koha pealt on suht mõistlik tegelane, siis sai üsna kiiresti selga ronitud. Eks seda näeb muidugi, mis ta edasi teeb. Ühel korral sadula peale natuke pukitas, aga ülejäänud päevad pole rahulolematust kuidagi välja näidanud. Ainuke häda temaga on, et ta on juuuube kärsitu, paigal ei taha seista (eriti kui peab üksi maneežis olema) ja nii kui valjad pähe saab, otsib IGA võimalust oma pisikest, aga oioi kui tugevat pead kuhugi vastu hõõruda, nii et see on vahel üsna ebameeldiv. Kõike seda arvesse võttes + pisike kasv, siis on ta justkui Caddy II. Koolisõiduversioon siis vist.

Siis üleeile olid meil skaibitrennid. :) Täitsa lahe ikka, mis võimalused tänapäeval on. Üks seisab maneeži keskel ja filmib ratsutajat, pilt läheb läbi Skype treenerile koju arvutiekraanile ning tema jutt jõuab ratsutaja kõrvaklappidesse. Väga high-tech. Muidugi ei ole see päris sama, mis treeneri kohalolu, aga loob suurepärased võimalused nt kaugemal asuvatelt treeneritelt tihedamini õpetuse saamiseks. Alguses olin veidi skeptiline, et kui täpselt sa ikka sealt video pealt pisidetaile ja asju näed, aga minu arust trennid olid igati kordaläinud, nii et saab küll ja täitsa hästi.

Ise võtsin trenni ühega oma 5-aastastest - ta oli sutsu liiga energiline ja üritas alt veidi ära joosta, aga häid hetki oli ka palju ja trenni lõpus oli juba väga mõnus. Pidin oma ülakeha sirgemaks ja õlgu taha lükkama. Hobust keerates-pöörates pean õlgu rohkem kaasa liigutama - mul on komme õlad sirgeks jätta ja ainult käte ja ratsmetega sebida, aga kui kogu ülekeha vastavalt liikumise trajektoorile pöörad, siis pole tihtipeale muud vajagi. Isegi noored hobused tajuvad seda ja reageerivad väga hästi. Kiirustamise vältimiseks sõitsin palju õlad sees - mitte konkreetse harjutusena (sest ega ta seda niiväga korrektselt ei oska nagunii veel), aga lihtsalt nt voldi peale lükata veidi esiotsa sissepoole, mis aitab hobust paremini painutada, aga ühtlasi ka takistab veidi kiirustamist.

Mis veel... varsapunne pudeneb muidugi ka palju nagu ikka. Ma nendega pole eriti palju see aasta tegelenud, nii et väga täpset ülevaadet pole, aga karjamaal pilte klõpsimas käin ikka vahel.


Need peaks praeguseks kõik minu teada juba pooldunud olema

Nädalavahetusel on ühed võistlused, kus ka noorhobuste tšempionaadi arvestus sees ja tegelikult mul oleks isegi üks potentsiaalne täkk, kellega sinna minna, aga kuna need on nn regionaaltaseme võistlused, siis oleneb sellest, kas saan oma litsentsi korda või mitte. ERL väidab, et neil on skandinaaviamaadega kokkulepe, et eesti litsentsid kehtivad ka seal, lihtsalt on vaja e-mail saata; samas taanlased väidavad et nad pole sellest kokkuleppest mitte midagi kuulnud. Saa siis aru, kuidas asi tegelikult on...?
EDIT: Käisime täna täkuga ratsakoolis ja ta kergelt öeldes vedas mind tükk aega mööda platsi ringi peale seda, kui üks nunnu valge poni ta vaateulatusest kadus, nii et seda võistluse asja peab veel mõtlema. :P Kodus on ta nii mõistlik, ei karda suurt midagi ja täkutseb ka ikka keskmisest temavanusest vähem.

Panen siis niisama paar pildikest veel üles... Tulge ostke mõni ära, kui meeldima hakkab! :)

Kui ma ühe hobuse siit endale valida saaks, siis ta oleks kindlasti kandidaatide seas... Mis siis et ma endiselt pole veel päris täpselt aru saanud, kuidas temaga sõita tuleb.
Mu istak on ikka 90% ajast liiga "defensive" - et ma olen iga hetk valmis kätega järgi andma, aga samas see takistab mul ülakeha sirgu ja õlgade taha lükkamist. Vajab parandamist.

No comments: