Saturday, June 4, 2016

Good luck, Zynergie!

Igasuguseid põnevaid asju on vahepeal toimunud, aga kuidagi keeruline on viimasel ajal leida aega või viitsimist neid kirja panna.

Küll aga leidis hiljuti aset muutus, mis kõikidest ülejäänutest suurem ja tähtsam - Zynergie sai omale uue kodu!

Sellest hetkest alates, kui ma Ziny omale kunagi aastaid tagasi varsana sain, olen püüdnud säilitada suhtumist, et temast ei saa selline hobune, keda ma mitte kunagi müüa ei saa/suuda. Albatross on üks ja ainuke sellise "privileegiga" ning ülejäänud hobustest, kelle omanikuks ma kunagi saama peaks, pean olema võimeline ka loobuma, kui see parema lahendusena tundub.

Ja kuigi ma olen püüdnud sedaviisi 6 aastat mõelda, siis... ei suutnud ma muidugi Ziny kasvades tema suhtes kuidagi külmaks jääda. Ma ei tunne ühtegi teist hobust, kes nii väga inimese seltskonda ja tegelemist naudiks -  ja see on vist see, mida ma tema juures kõige rohkem hindan. Kuna Albatross ei näidanud noorena kuigi palju oma kiindumust välja, vaid eelistas pigem süüa või teiste hobuste seltskonda, siis Zinyga olen varsaeast saati püüdnud tegeleda nii, et inimese tulek tähendaks tema jaoks seda, et midagi toredat ja põnevat hakkab juhtuma. Ja kui mitte millegi muuga, siis vähemalt sellega olen hakkama saanud :) - isegi praegu, kus väga tihti tähendas inimese tulek Ziny jaoks ratsutamistrenni (ning ei, see ei olnud kindlasti alati superlihtne ja lõbus, vaid kohati üsna nõudlik), siis sellegipoolest tuleb ja teeb ta kõike alati hea meelega ja entusiastlikult.

Kõige olulisem põhjus, miks ma ta müüa otsustasin, oli see, et... ma ei saanud temaga ratsutades SEDA tunnet, mis mul tihti nt väikse musta Holeyga on või mis mul kunagi Alzikega oli. Mõnede harjutustega oli meil probleeme, samas üldjoones ta oli ikkagi üsna tubli ja tegi (või vähemalt üritas) kõike, mida ma küsisin - sellegipoolest, there was something missing. Ja nüüd peaaegu aasta aega regulaarselt trenni tehes õppis ta küll mitmeid asju ning keerulisemaid harjutusi juurde, aga me ei saanud väga palju lähemale sellele ideaalolukorrale, kus... mina lihtsalt istun ja mõtlen millelegi, ja Ziny teeb seda praktiliselt ilma mingi küsimiseta. Jah - võib-olla see kõlab utoopiliselt ja ma ootan oma hobustelt liiga palju - aga need, kes seda tunnet hobuse seljas on kogenud, saavad sellest kindlasti aru ja nõustuvad, et see ON see ideaal, mille poole me kõik püüdlema peaks. Need, kes ei ole seda kogenud - ma loodan, et ühel päeval see teil mõne toreda hobuse seljas õnnestub. :)

Teised, vähemtähtsad põhjused, olid nt see, et tegelikult on ta oma kasvult mulle siiski liiga pisike, ja ka see, et oma aktiivsuse ja energilise iseloomu juures tahaks ta tegelikult parimate tulemuste saamiseks tihedamalt tegelemist saada, kui mina talle hetkel pakkuda suutsin.

Viimane põhjus, mis ilmselt lõpliku otsuse langetada aitas, oli see, et talle tekkis huviline, kes minu lootuste kohaselt võiks tõesti olla suurepärane omanik ja pakkuda Zinyle suurepärast kodu ja tulevikku. Kuigi ma müümise peale olen vaikselt mõelnud juba pikalt (ja iga kord väga kurva meelega), siis nüüd järsku tundus see olevat väga õige lahendus. Ta läks inimeste juurde, keda ma tunnen; talli, kus ma tean, et hobuste eest hoolitsetakse; treeneri käe alla, kelle meetodid on igati hobusõbralikud. Ja mis kõige ägedam - temaga reisis kaasa L'Actrice, kes on olnud samuti üks minu suuri lemmikuid Firfodis + Ziny koplikaaslane ja sõber juba mitu aastat! Zynergie ja L'Actrice elavad nüüd peale pikkkkkka ja väsitavat reisi Soomes, mis tähendab, et kui mina peaks tagasi Eestisse tulema, siis on ka hulga lühem maa neile külla minna (mida ma kindlasti teha kavatsen). :)

Kokkuvõttes - Ziny on supervahva väike hobune, kes mulle nii palju rõõmu valmistanud on; ning tänu sellele, et ta omale (vähemalt esmapilgul - loodetavasti ka edaspidi) suurepärase uue kodu sai, polnud tema ära saatmine minu jaoks nii katastroofiliselt kurb nagu ma kartsin. Minu suurim lootus on see, et temast saab uue omaniku esimese isikliku hobusena midagi sellist, mida Albatross minu jaoks esimesena hobusena tähendab. :) She is a fantastic horse and she deserves to be someone's superstar!

Ja nüüd väike pildiralli:

Varsana:



1-aastane:
 

 2-aastane:







3-aastane:





4-aastane:




5-aastane:






6-aastane:


 



No comments: