Monday, July 2, 2007

Äkki ikka on hea hobune?

Mida rohkem ma Albatrossiga tegelen ja talle uusi asju õpetada proovin, seda enam hakkan aru saama, et tõepoolest - noored ratsanikud peaksid sõitma kogenud hobustega ja noored hobused võiksid jääd kogenud ratsanike välja sõita. See on muidugi hea, kui ma koos hobusega juurde saan õppida, aga mõnel oskajamal oleks teda palju lihtsam õpetada/ratsastada ja saaks sellega ilmselt paremini hakkama. Samas mõtlen ma alati, et pole hullu, oleme siiani enam-vähem hakkama saanud ja niikaua kuni hobune vähehaaval ikka paremaks muutub ja suuri tagasilööke pole, on enam-vähem korras.

Kõige keerulisem on asja juures see, et kuna ma ainult ise temaga sõidan, siis pole ma eriti objektiivne hindama, mida ja kui palju ta juba oskab. Isegi kui mitte õpetamise eesmärgil, siis lihtsalt selleks, et hobuse oskusi hinnata, peaks temaga vahest keegi teine, kogenum sõitja ratsutama. Muidu ma oma arust teen jube tõsist tööd, aga tegelikult polegi sellest mingit kasu, õpetan veel halvemal juhul valesti ka.

Sellepärast mul täna nii hea meel oligi. Albatross pole praktiliselt kunagi varem kellegi teisega trennis käinud (paar korda on üldse keegi teine temaga sõitnud) ja ma ausalt öeldes suht muretsesin, kuidas tal nüüd see laager läheb, kus keegi võhivõõras temaga sõidab. Õnneks on praeguses vahetuses üks päris hea tasemega ratsutaja, kes siis tema ja Prexuga kordamööda sõidab. Täna oli neil esimene trenn ja sõitjale Albatross igatahes väga meeldis. ;) Ainult häid sõnu ütles tema kohta ja Külli, kes nendega siis maastikul kaasas käis, ütles, et kohe ilus oli vaadata, hobune töötas ilusasti kaasa, teda oli võimalik isegi galopis veidi koondada, veidi samme pikendada jne.

Ma tean küll, et see pole teab mis asi, mille üle nii rõõmus olla, aga ma olen siiski. ;) See on vähemalt mingigi "feedback" minu senistele tegemistele, siiani olen seda ainult maapealsetelt jälgijatelt saanud ja siis ühe korra Kristjanilt, kes Albaga sõitis, aga temalt mingeid positiivseid kommentaare eriti ei tulnud (aga talle vist Albatross eriti lihtsalt ei meeldi ka).

Ma kindlasti tähtsustan kogu seda värki üle, aga lihtsalt enda jaoks võib ju mõelda, et kui minust parem ratsutaja arvas, et Albatross on väga mõnus ja hea hobu, siis ta ei saa ju väga halb ka olla. ;)

Kahju ainult, et ma nüüd paar päeva talli minna ei saa, tahaks näha ka, kuidas nad platsil sõidavad. Ma aga rääkisin Külliga ja ta arvas, et saab nii korraldada, et ta reedel ka Albaga platsil sõidaks, siis näeks ma ka selle ära, enne kui laager läbi on. Ja ehk on ka Albatrossile sellisest sõitmisest kasu, kus temalt võib-olla natuke rohkem ja raskemaid asju nõutakse, kui mina oskan.

No comments: