Tuesday, March 30, 2010

Päris naljakas, et kui ma olen mõne päeva vahele jätnud, siis on peale trenni lihased kanged... nad peaks juba harjunud olema ju?

Plats on praegu väga hea (mõnes kohas küll sulaveest sopane, aga ei vaju ega pole liiga pehme/sügav/kõva) ning ilmad on mõnusad, seega mul on suur ratsutamisisu jälle peal. Olen häääästi natuke pikemaid või raskemaid trenne teinud, nii et Albatross läheb lausa pisut niiskeks. Kuigi... tõenäoliselt on asi rohkem selles, et väljas on nii soe, aga tema ei raatsi oma talvekarvast lahti öelda.

Tõsiselt, kas ta on ainuke hobune, kes ikka veel karva ei aja? Ainult niipalju, et kaitsmed on seest pisut karvased, aga harjaga tõmmates ei tule kere pealt mitte midagi vähemaks. Samas talle tuli ka see paksem karv alles detsembris, enne seda oli suht sile... ja ma mäletan, et ta on varemgi osaliselt poole suveni väga talvekarvane olnud.

Trenni poole pealt nii palju, et ma ei ole tahtnud ära sõnuda, aga tundub, et oleme nüüd galopi kah enam-vähem korda saanud... :) Nii hea meel. Mitte, et see erakordselt hea oleks, aga piisavalt stabiilne ja kerge, et ka selles allüüris midagi edasi arendama saaks hakata. Väga pikka aega oli see haruldane juhus, kui ma ta galopis ilusasti jooksma sain, aga nüüd juba enam-vähem. Täna lasin ka galopi lõpus ette-alla sirutada - natuke vahepeal vajus liiga laiali ja esiotsale, kippus traavi jääma, aga kui edasi sõita või mõni poolpeatus teha, siis sai hakkama küll.

Kehvem lugu on see, et ta on ikka tõsiselt kõver ja ei suuda ennast normaalselt painutada ja selle (ning loomulikult minu lollide vigade) tulemusena on vasakule ratsmele ka ikka tuim. Proovisin mingeid harjutusi ning avastasin, et ma ei suudagi teda alati vastavalt tahtmisele otse hoida või kuhugi poole (noh, vasakule enamasti) painutada.
Ma ei oskagi seletada, milles täpselt probleem on - asi ei ole selles, et ta EI painutaks üldse. Kui ma niisama sõidan volte või nurki, siis ta painutab küll vastavalt ja kui ma sõidan sirgeid liine, siisläheb otse...aga raskeks läheb siis, kui ma proovin teda nt ringi peal hoida sirgelt või vastupidi, sirge peal painutada - siis keerab ta iga võimalikku pidi ennast kõverasse ja ma ei suuda seda parandada. Ta võib vabalt kerest ühele poole ja kaelast teisele poole ennast väänata, või kael ühele ja nina teisele poole. Ühesõnaga igasugused huvitavad variandid...

Aga eks see ole lihtsalt järjekordne asi, mida harjutada tuleb. Ma polegi eriti pettunud (kuigi olin juba arvamusel, et ta pole enam niiii kõver), vaid pigem on hea meel, et ma sain jälle ühest probleemist aru.

Üleüldiselt on siiski trennid mõnusad ja hobune hea, olen päris rahul hetkel. :)

2 comments:

Mari. said...

Games ei aja ka karva üldse , minagi mõtlesin , et kas tõesti viimane hobune , kellel nii paks karv veel seljas :D .

Mellu said...

Poeesia ka ei aja karva, nüüd kõhnemaks ka jäänud ja ta kardab vist, et külm hakkab ilma :D