Sunday, February 3, 2008

Kõige parem hobune :)

Kust ma veel leian teise nii armsa hobuse kui Albatross? :) Pole lihtsalt sõnu tema kirjeldamiseks.

Igatahes, täna oli üsna tegus päev - väike fotosessioon talli ees (esimest korda uues kohas, muuseas), siis käisime maneežis niisama jalutamas, igavust peletamas. Mõned kerged harjutused tegime ka, aga ei miskit erilist. Pärast lõunat jõudsime veel trenni ka teha.

Läksime üsna varsti peale hommikuheina ja -kaera õue, tegime pisut naabertalli hobustega tutvust, kes juba õue olid toodud. Sõbrustasime igaks juhuks väikselt distantsilt, Albatross on küll uute tutvuste suhtes alati positiivselt meelestatud, aga on ka teistsuguseid. Ei tasu võõraid hobuseid liiga lähedalt torkima minna. ;)

Huvitav oli küll kõigil, kõigi kolme kopli hobud tulid meid uudistama ja Albatross uudistas vastu. Vahepeal tuhnis ninaga lume sees, leidis paar ampsu kuivanud heina ja tundus üldse rahul olevat. :P
Seejärel, kui teised oma hobused valmis olid jõudnud panna, läksime kambakesi maneeži. Lasin Albatrossi alguses veidikeseks lahti, tingimusel, et ta ratsutajatele tee peale ette ei lähe. Albatross nõustus. ;) Kõik nurgad tuhnis hoolikalt läbi (nurkades nagunii keegi ei sõida, suurem osa vajub poole maneeži pealt juba keskele ära :D okei, see vast natuke liialdatud), takistused nuuskis ka üle. Kui keegi maneeži tuli, läks tema ukse peale vastu tulijaid tervitama. Seda kaks korda, seejärel ma viisin ta natuke uksest eemale, mõni äkki ehmub, kui ukse lahti tõmbab ja hobune otse näkku jõllitab. ;)Eurot üritas ta ka oma meeldivate musidega võluda. Tundus, et hetkel nagu isegi mõjus, kuigi järgmine kord koplis saab poiss jälle nagunii terroriseeritud pisut. :D
Mingi hetk võtsin ta korraks kordele ka, sest ta oli seda nägu, et tahaks natuke end välja elada. Lahtiselt ei tahtnud teda aga jooksutada, sest teised ju sõitsid, ja käekõrval ta oskab täitsa isegi käituda, seega on pigem rahulik. Korde päitsete külge ja väike vihje edasiliikumiseks - selle peale ta siis traavitas ja galopitas mõned ringid järjest, vahepeale paar pukki ka. Ega see kaua ei kestnud, seega üsna pea võtsin ta enda kõrvale ja kõik oli jälle rahulik.

Peale maneežis käiku jätsin ta vahepeal natuke rahule, sai boksis süüa ja niisama olla. Pärast tegime väikse trenni. Üsna okei oli, vahepeal passis küll seda ust, mis teda alati häirinud on, aga harjus ja see ei tekitanud erilisi probleeme. Ma pole eriti palju galoppi viimasel ajal teinud, aga täna tegin, see oli kõige parem osa. ;) Vasakut pidi läks küll korra valest jalast, aga see oli täiesti minu süü, ma ei valmistanud teda absoluutselt ette. Ülejäänud korrad läks ilusasti ja mu arust jooksis lõdvestunult ja pehmelt, isegi vasakut pidi andis täitsa järgi ja sirutas kaela suulisele järele.

Kui ma nüüd ise veel sõitma õpiks, siis oleks kõik hästi. ;) Mu istak on halb ja niiii raske on seda parandada. Eks natuke ikka läheb paremaks, kui püüda, aga edasiminek on aeglane. Eks ma üritan kannatlik olla ja õppida... õppida... õppida...

Selline mõte tuli mul ka, et järgmine kord kui mõni vet külla tuleb, siis palun uuesti Albatrossi hambad üle vaadata. Mind ikka väga häirib see, et ta paremat pidi sõites oskab olla niiii järeleandlik ja täiesti super, aga vasakut pidi lihtsalt keerab pea viltu ja üles, nagu kõigest väest suulist vältides. Okei, parematel päevadel on ka vasakut pidi sõites arengut märgata, aga see tuleb niivõrd raskemini. Ma tean küll, et ta on üsna tugevalt nö "ühekülgne" hobune (ehk siis ühele poole on palju kergem painutada, lihased on ühel pool tugevamad jne), aga ma ikkagi kujutan ette, et see peaks rohkem mõjutama painutamisele jms, aga mitte nii palju (suule-)peale-kaelale. Muidugi võib mingil määral ka seda mõjutada, aga mul on endal pidevalt selline tunne, et talle just suulise juures miski ei meeldi.

Samas, suvel mul oli täpselt sama tunne, aga siis Siiboja küll ütles tal kõik korras olevat. Aga no liiga ettevaatlik ei saa kunagi olla, nii et las vaatab järgmine kord uuesti. ;)

3 comments:

Lili said...

Ikka vahva on su postitusi lugeda, tihti käin vaatamas, kas oled midagi uut kirjutanud ja siis põnev lugeda jälle!:)

Ingrid said...

Hea kuulda. ;) Ma ausalt üritan tihedamini kirjutada, aga kuidagi ei õnnestu. :D

Lili said...

Ei, ega sa ei olegi kohustatud minu pärast kirjutama, kui ikka ei saa ja ei ole aega, siis ei saa ju kirjutada, aga lihtsalt nii tore on jälle mõnikord uusi postitusi eest leida;):D