Sunday, July 19, 2009

Pisike areng siiski

Täna raspeldasin Albatrossil natuke kapju - tal mingi 3 nädalat tagasi värgiti, aga juba hakkas paarist kohast natuke välimine kabjasein nagu pragunema ja murduma äärest. Kuna see oli hästi-hästi vähe, siis sain oma arust päris ilusasti korda, nii et nüüd näeb jälle ilus välja. Tegelt oleks võinud umbes nädal tagasi juba raspeldada, sest esikabjad võiks nt pool cm isegi lühemad veel olla, aga siis ma olin kahjuks alles Taanis. :P Võib-olla pean omale enda raspli muretsema (praegu kasutsin talli oma, aga kui ma ära kolin sealt...), et saaks värkimiste vahepeal ise natuke lihvida sealt - kui tal niisama jätta värkimiste vahele nt 2 kuud, siis on see liiga palju - selleks ajaks tal juba ääred purunevad ja narmendavad ja ühel tagumisel kabjal on lõhe ka, see hakkab laiemaks minema, kui servad liiga pikad.

Trenni olen ka teinud, 2x vist vahepeal - reedel ja täna, laupäeval puhkas. Ta on nende 3 trenniga, mis meil olnud on (kõik kuni 20 minutit pikad :P) isegi täitsa arenenud natuke - täna oli mõnel hetkel vasakutpidi traavis juba enam-vähem, kuigi tihti muidugi ei olnud ka. Paremat pidi oli kehvem, aga pole hullu.
Täna tegin ühe galopitõste ka mõlemale poole - galopp oli küll täitsa pahaaaaa. Ses suhtes, et ta on seljast ülikange ja nagu kukub põntsuga vastu maad igal sammul. Ma ei mäleta, kas ta oli vanasti ka selline. Ma loodan, et mitte - siis annab seda ehk kergemini parandada. Seega midagi erilist galopis ei teinud, lasin poolistakus mõned ringid lihtsalt, eks sellega tuleb kaaaa hakata vaeva nägema. Aga seda on võib-olla lihtsam väljas harjutada, seal on veidi rohkem ruumi, et lasta tal vabamalt ja hea tempoga joosta, et tal natukenegi lõdvestuda lihtsam oleks.

Peale galoppi aga lõdvestas ta vasakule traavis superhästi! Ma poleks seda oodanud. Ma ei tea, kas tal on vb see komme olnud juba grupitrennidest - ses suhtes, et ta lihtsalt PIDI peale galoppi kaela sirutama ja siis sikutas ratsme käest :P - aga mul ükskõik, sest ma lasin tal ise sinna ette-alla minna, mitte ei lasknud ratsmeid sikutada, nii et mu jaoks oli see suht hää. Võttis enam-vähem ilusti kontakti ka samal ajal, nii et ma sellega olin hästi rahul. Natuke stabiilsust vb tahaks veel. Parematpidi muidugi oli teine lugu, aga ma sellest suurt numbrit ei teinud, lõpetasin trenni hästi.

Homme tullakse Albat vaatama, seoses sadulaotsingutega. :) Passija vist tuleb seekord ainult hobust vaatama ja siis... eks näis, mis edasi saab. Igatahes asi liigub ja mul on lootust varsti talle sobiv sadul leida, jei! :) Ma olen nüüd otsustanud, et kui peaks leiduma sobivat, siis ma ikkagi eelistaks koolisõidusadulat. Laupäeval Raikküla võistlustel hakkasin mõtlema, et hmm, tegelt oleks ju ülilahe ka parkuure sõita ja vb võistleda vahel, ja noh - ühesõnaga, et mulle meeldiks see ka, AGA... ma jõudsin järeldusele, et Albatross ei ole selleks siiski õige hobune. Takistussõiduks siis, ma mõtlen. Mitte, et ta ei oskaks üldse hüpata (kindlasti saaks seda õpetada, vähemalt mingi tasemeni) või et ma ei kavatsegi kunagi ühtegi hüpet teha, aga ta on liiga suur ja rasket tüüpi siiski selleks, et mitu korda nädalas hüppetrenne sõita. Ma hakkan küll kunagi rohkem hüppama, aga siis, kui saan omale rohkem seda tüüpi hobuse. Praegu pühendun siiski eelkõige ratsastusele ning mingeid kavalette ja väiksemat sorti tõkkeid võin ju lihtsalt vahelduse mõttes nt kord nädalas kõksida. Seda saab hädajuhul koolisõidukaga ka.

Vb mul ei õnnestu muidugi saada talle sobivat koolisõidukat, sest oletan, et neid on siiski vähem saadaval, kui üldsadulaid. Kui mitte, siis tuleb üldsadulaga lihtsalt leppida, mis muud. :) Peaasi, et hobusele sobib.

No comments: