Wednesday, September 9, 2009

Ma ei oska

Asi on nii, et Albatross on minu mäletamist mööda alati üsna kõver olnud - ses suhtes, et sirgetel sõites tahab natuke paremale vaadata, vasakule sõites on vahel välispaindes ning paremale sõites painutab kaelast end liiga palju, tahab õlast välja vajuda jms. Võrreldes sellega, mis ta kunagi oli, on asi muidugi parem - ma saan teda hoida enam-vähem sirgena ning vasakule sõites korralikult paindes, paremale sõitmine on hetkel veel natuke kesine.

Probleem, mis mulle aga on hakanud muret tekitama on see, et ta reageerb väga halvasti vasakule ratsmele. Ta ei protesteeri otseselt selle vastu ega ka nõjatu kogu aeg ratsme peale, aga kui ma seda mingi märguande jaoks kasutan, siis tihti proovib lihtsalt ignoreerida. Nagu ta ei tunneks seda. Nagu ma hoiaks ratsmega kinni mingit kõva, ühte kohta paigale liimitud asja. Muidugi ta tegelikult tunneb, ma tean seda, aga ta ei reageeri sellele.

Minu teooria (milles ma üsna 95%) kindel olen, on see, et tema nina paremale poole liikumise ärahoidmiseks on kasutatud liiga palju vasakut ratset. Seda tehti ilmselt ka tema tunnihobuse ajal, aga olen päris kindel, et ka mina teen seda - vastasel juhul peaks see ju nüüd paari kuu mööduses küll paremuse poole muutuma, sest kõigele muule on ta küllaltki hästi reageerinud.

Aga jama ongi selles, et isegi kui ma sellele tähelepanu pööran, ei suuda ma asja parandada. Vasakut ratset kasutuades üritan alati võtta ja järgi anda, mitte hoidma jääda, aga selle tulemusena ta hakkab hoopis nt pead edasi tagasi nõksutama - nii kui järgi annan, läheb nina jälle kiiresti paremale. Samas lihtsalt HOIDA seda ratset ma ju ei saa, niiviisi ei muutu ta kunagi selle peale tundlikuks.

Ja muidugi ma üritan rohkem oma märguandeid anda keharaskuse, istmiku ja jalgadega, ning suuna näitamiseks, tempo reguleerimiseks jms jaoks need toimivad, aga mitte läbi terve keha (kaasaarvatud kael) õige painde võtmiseks. Ma ei oska ta pead ja kaela täitsa ilma ratsmeteta mõjutada, kui ta neid lihtsalt ise nii väga paremale veab.

Tema sirgemaks muutmiseks proovin ikka õlad sees vahel sõita ning töötan pigem rohkem vasakule poole, aga see probleem püsib samsugusena. Hetkel vähemalt.

Kui kellegil peaks olema mingeid soovitusi, kasvõi harjutusi mida teha vms, siis VÄGA oodatud on. Ma ei looda tavaliselt oma blogi kaudu oma probleemidele lahendust leida, kirjutan pigem selleks, et ise läbi selle täpsemalt aru saada, mis ja kuidas täpselt, aga selle koha pealt olen küll natuke lootusetu praegu.

Viimane kord oli Albatross karjamaalt tuues, valmis pannes ja niisama tallis isegi rahulik (varss muuseas hirnus talle järgi, kui karjamaalt sisse tõin), aga platsi kõrvalt kõndis vahepeal mingi vanatädi mööda, kes oli jubehirmus ja kuigi ma talle 5x ütlesin, et ta midagi ütleks, häält teeks vms, et hobune saab siis aru, et tegemist on inimese, mitte kolliga - siis sellegepoolest ta lihtsalt kõndis haudvaikuses aeglaselt oma kepikesega edasi ja Albatross oli üsna plahvatusohtlik. Seega trenn väga hea ei olnud. Lõpuks ikka rahunes (ja alguses oli ka tegelt rahulik) - siis oli traavis enam-vähem okei küll.

No comments: