Thursday, November 3, 2011

Hetkel on veidi inspiratsioonipuudus, et mida konkreetselt trennides harjutada võiks jne... kuigi ei tohiks tegelikult vist olla, sest üle pika aja sain ma VIDEO :) enda ja Albatrossi sõitmisest ning sealt pealt on kõige paremini näha vead, mis kõige kiiremas korras parandamist tahaksid. Eks ma varsti hakkangi sellega tegelema, aga praegu on selline lühike vaheldusperiood. Üleeile sõitsin kergelt, hakamooridega. Eile ei olnud eriti palju aega ja jätsin ratsutamise vahele (mitte, et ma küll seetõttu kiiremini trenni tehtud oleks saanud, aga mis seal ikka) - tegin hoopis üle pika aja korralikult maatööd käekõrval, seejärel väga lühidalt topeltkordet ja kõige lõpuks Albatross hüppas natuke vabalt.

Käekõrval oli täitsa tubli, hoolimata selles, et me ei ole põhimõtteliselt suve algusest saati neid harjutusi korranud. Olen niisama temaga mänginud, vabalt jooksnud jne, aga eile tegime siis ilusti (valjad peas) igasuguseid harjutusi: tagajalaga enda alla astumist, volte, õlad sees, travers, renvers. Positiivne oli see, et ta ei vedanud KOGU aeg oma tagumiku välja - viimati see oli üsna probleemne, ta ei tahtnud eriti voltidel ja sirgetel taguotsaga enda alla astuda, vaid astus alati risti keheraskusest mööda väljapoole (v.a. siis, kui sein ees oli). See on hea, kui sa parasjagu sellist harjutust teha tahad, nt sääre eest astumist, aga mitte siis, kui hobune seda ise kogu aeg pakub. Ma saan aru, miks nt akadeemilises ratsakunstis sääre eest astumist üldse hobustele ei õpetatagi (nagu mulle suvel Bent Branderupi tallis ühe treeneri poolt seletati). Aga nagu ma ütlesin - siis eile ei osutunud see suureks probleemiks ja Albatross püsis enamus ajast päris hästi tagajalgadega esijalgade jäljes.

Märkasin veel, et ta kohe trenni algusest peale hakkas oma kaela ette ja alla suunama - ma arvan, et see VIST on ka pigem positiivne märk. Vahepeal oleks tahtnud, et ta päris nii alla ei läheks, raske on ju niimoodi raskust rohkem tagaotsale viia erinevate harjutuste käigus, aga mulle meeldis siiski, et ta ise seda suunda pakkus, mitte ei pidanud teda mingi surve abil sinna alla meelitama.

Topeltkordest ja vabahüpetest vist midagi põnevat rääkida pole... topeltkordet/ohjamist tegin väga lühidalt, ei jaksanud ise rohkem joosta (KUID! tegime esimest korda topeltkordel paar galopitõstet ja polnudki väga katastroofiline). Selle asemel lasin ta hoopis lahti ja mõned korrad ühest takistusest üle tulla. Oli lausa ülemeetrine latt seekord (max 110). Korraks tõstsin isegi veel 2 auku kõrgemaks, aga Albatross ei jaksanud nii palju, seega ma ei hakanud ta elu keerulisemaks tegema ja lasin kohe tagasi madalaks.

No comments: