Saturday, February 25, 2012

Thank you positive reinforcement

Meil on nii lahe, mässame koos karjamaal ja värki. :) Albatross pole mitte kunagi selline olnud nagu praegu, et ainult tuleks ja suhtleks ja mängiks koos minuga. Arvasin, et karjamaal ei hakka ta kunagi vedu võtma - seal on ju see HEINARULL - aga tuleb välja, et karjamaal on palju lihtsam ja toredam mängida ja õppida kui maneežis. Hoolimata sellest, et me igapäevaselt seal trenni teeme, on tal maneežis veidi keskendumisraskuseid (mis on omakorda juba hoooooopis pikem teema ja liiga keeruline kõike lahti kirjutada, aga ma olen sellel nädalal oma hobusest teatud mõttes rohkem hakanud aru saama kui kõigi eelnevate aastate jooksul kokku). Karjamaal muidugi tekib varem või hiljem ka teistel hobustel minu vastu huvi, aga... siis läheme natuke eemale ja oleme siiani hakkama saanud. Ma olen alati arvanud, et selline treening on väärt asi - ma lihtsalt ei taipa, miks ma seda sellest hoolimata siiani nii vähe kasutanud olen.

Ratsatrenni tegin täna cavessoniga (Piret, kasutan ikkagi su oma, jätan lihtsalt lõuaaluse rihma lahti :D see pole siiani ta peast kuhugi kadunud). Albatross toimib sellega vähemalt sama hästi kui suulistega, ainult et jääb ära see protesti märgiks suu lahti ajamine. Jah, see suuliseprobleem on meil endiselt. Tekkis veel mõte proovida natuke suuremaid suulisi (jagage palun, kui teil on 14,5 suuruses midagi üle). Eks näis. Aga jah - kui Ratsaliit tahaks koolisõiduvõistlustel midagi eksperimenteerida, siis nt ilma suulisteta valjastuse lubamine prooviperioodiks oleks mu arust tunduvalt asjalikum mõte, kui abiratsmete kasutamise lubamine. :)

Mu ratsutamine hakkab ka hoogu sisse saama, täna tegin S-ga ka üle pika aja trenni. Ja tegelesin ühe 3-aastasega. Üritan aktiivne olla. :)

No comments: