Wednesday, October 31, 2007

Jalaprobleemid ja galopiprobleemid, aga enamus ajast saab ikkagi ilma probleemideta. ;)

Raudu pole Albatross alla saanud, kabjad läksid ise korda. Eks kui sepp millalgi nagunii tuleb, siis peab vaatama, kas Albale ka igaks juhuks rauad panna või mitte. Aga teine probleem tekkis asemele - ta suutis endal tagumise jala kannaliigese juurest kuskil katki tõmmata, nii et paar päeva oli täitsa paistes. Mingit longet ei olnud ja ei ole praegugi, aga peab lihtsalt hoolikalt jälgima ja natuke ravitsema, et väga põletikuliseks ei läheks.

Keegi juba ütles, et Albatrossil oleks nagu kogu aeg jalgadega midagi häda. Tegelikult ei ole ju - ainult eelmine aasta üks kord (see oli küll tõsisem, aga seda ta ei põhjustanud ise) ja see sügis siis alguses kabjad kulunud ja nüüd see jama. Need on lihtsalt õnnetud juhused, jalad on tal muidu täitsa korras. ;)

Nende jamadega kaasnes talle ka üks nädalake puhkust, mis kulus kindlasti ära, nüüd aga tegime jälle natuke trenni. Ma ei oskagi trenni kohalt seisukohta võtta - üks kord on ta lihtsalt võrratult hea ja siis teine kord jälle tekitab täielikku masendust. Tegelikult, ei saa öelda, et masendust - ma ise kogu aeg tuletan endale meelde, et nii ei ole mõtet, ratsutamine ja hobustega tegelemine peab ikka alati meeldiv olema. Kui sellest seisukohast vaadata, siis pole tõesti masendavat midagi, sest üldiselt ta üllatab mind ikkagi tavaliselt pigem positiivselt. See, kui ma trenniga rahule ei jää, on ka tegelikult tingitud sellest, et ta mingit ühte kindlat asja korralikult ei teinud - lihtsalt kõik muu, mis tuli hästi välja, jääb sellisel juhul tagaplaanile, aga tegelikult on see vähemalt sama tähtis!

Noh, tegelikult ainuke asi, mille pärast ma hetkel muret tunnen, on ikkagi galopp. Muidugi on muid väikseid asju ka, mille kallal töötada, aga galopp on põhiline - see et ta kohe sugugi ei taha vasakust jalast galopeerida. Tegelikult on nii vale öelda, sest meil oli palju trenne järjest, kus ta võib-olla ainult ühe või kaks tõstet valesti läks ja needki korrad ma tundsin, et see oli minu pärast, ma ei valmistanud teda päris korralikult ette. Samas, üks või kaks tõstet valest jalast ühe trenni jooksul ei ole midagi kohutavat noore hobuse kohta. Eile aga kordus jälle sama vana lugu - ta lihtsalt hakkas minema valest jalast ja läks ja läks ja läks. Ausõna, ma üritasin kõike jälgida, mida ma seal seljas teen ja mida tema minu all teeb - võtsin ta korralikult paindesse, ei lasknud kuskilt välja ega sisse vajuda, jälgisin, et ma ise korralikult ja otse istuksin, ootasin, kuni ta traavis ilusasti ennast lõdvestas ja järgi andis, vaatasin isegi tõste ajastust, et tõstan täpselt siis, kui välimine tagajalg tõukama hakkab - aga ikka läheb ta valest jalast! Lõpuks muidugi sain ta ka korraks õigesti (ja siis jooksis kusjuures väga ilusasti ja lõdvestunult ja mis kõike veel), peale seda lõpetasin ära ka, aga üldiselt mul on mõtted täiesti otsas selle koha pealt. Seda enam, et vahepeal tundub nagu läheks asi paremaks ja siis äkki on jälle kõik tagasi alguses.

Okei, aitab küll. Ma pean teda natuke ikka kiitma ka. :P Mis puutub sammu ja traavi, siis nendega olen väga rahul. Viimane tund (just seesama, mille lõpus ma lootuse kaotasin :P) proovisin palju üleminekuid tavalisest sammust/traavist keskmisesse ja tagasi - tuli välja küll. Õigeid termineid kasutades need vist päris keskmised samm/traav veel pole, pigem lihtsalt pikendatud sammud, aga põhimõtteliselt sama asi, lihtsalt väiksema raskusastmega. ;)

Väike õlad sees tuleb meil ka täitsa rahuldavalt. Seda ma pole küll eriti harjutanud, aga vahest natuke proovin, lihtsalt et trenni natuke vaheldusrikkamakas muuta - kui ta nendega ilma suurte pingutusteta toime tuleb, siis miks mitte.

Üks trenn tegime latiharjutusi ka, nii traavis kui galopis. Eks poiss natuke kolistas vahepeal, aga põhiliselt jälle minu enda tõttu, ma ei oska neid samme niimoodi veel vaadata ja sättida. Albatrossi on täitsa hea kokku võtta või edasi sõita, lihtsalt ma teen seda valel ajal. :P Lõpu poole hakkas ikka tulema ka, kui ma ka asjale pihta sain. :D

Ahjaa, see ka veel, et mida poolistakut?!?! :P Arenemisruumi on küllaga. Siin on Albatross küll väga kokku võetud, hästi kitsad vahed olid ka tema jaoks vahepeal, nagu näha. Aga siis olid jälle keskmised ja pikemad vahed ka, nii et igat moodi proovisime.

Galopis on raskem kui traavis, sest kui sammud ei klapi, siis teeb ta mingeid imehüppeid või jääb üldse traavi. Nagu pildilt näha, siis vahepeal tuli ikkagi midagi välja ka, siin ta tuleb päris ilusasti. Ega ma kõige koledamaid pilte väga siia ei panegi. :D

Aitab ka tänaseks vist. :)

No comments: