Tuesday, October 9, 2007

Treikutrenn

See nädalavahetus jõudsin vaid laupäeval talli, teised päevad olid sisustatud Horse Show'ga. Igatahes, tegime trenni (selline keskpärane oli, muidu päris hea, aga galopis ta rabeles kuidagi palju - samas vahepeal sai teda üsna ilusasti kokku võtta, nii et midagi väga hullu polnud) ja kitkusin Albatrossil natuke lakka. Hästi-hästi natuke, lihtsalt alumine äär pisut ühtlasemaks (mitte päris sirgeks, selline mulle ei meeldi), kõige pikemad ja katkisemad karvad tõmbasin ära. Teadmatule silmale vist mingit erinevust polekski märgata, aga mina ise natuke ikka panen tähele. ;) Kitkumise ajal alguses sõi, hiljem, kui hein otsas, seisis rahulikult boksis paigal, nii et midagi vastumeelset ta selles vist ei näinud.

Täna oli ta hästi mõnus, sirutas kogu aeg väga püüdlikult ratsmele järgi, kui lõdvemaks lasta, ja võttis ennast kokku, kui ratset pisut pingutada - kohe mõnus oli sõita. Natuke sõitsime maalatte, sammuharjutusi tegime ka pisut rohkem kui tavaliselt. Aga sõitmisest ma seekord rohkem ei kirjuta.

Kirjutan hoopis uuest treeningkavast, mille ma meie programmi alates tänasest sisse lülitasin. ;) Tegelikult see ei ole nii peen midagi, lihtsamalt öeldes üritan temaga mõned korrad nädalas teha "treikutrenni", et kui teda ka järgmsel suvel peaks olema vaja edasi-tagasi sõidutada (ja ilmselt on), siis see nii mulle kui talle vähe valutumalt mööduks kui see aasta. Kuigi ta nüüd viimane kord tuli eelmiste kordadega võrreldes märkimisväärselt paremini treilerisse, siis ka pool tundi jamamist (ja kaks ärajooksmist - need muidugi täiesti tänu mulle endale, tema poleks kuhugi ära tõmmanud) on tegelikult natuke liiga palju. Seda enam, et tema tujule ei saa kunagi kindel olla - järgmine kord äkki ei lähe nii hästi.

Kui ma suve alguses mõtlesin, et treikusse panemine ei tohiks väga raske olla, kuna käekõrval maas ta ju käsklusi teab ja tunneb ning veidi olime ka platsil kitsastest kohtadest läbi käimist jms harjutanud. Rängalt eksisin, treikusse minnes unustab ta kõik - tegelikult ilmselt ei unusta, aga need meetodid igatahes ei tööta. Ma olen küll mitmelt poolt lugenud, et looma treilerisse "meelitamine" ja söögiga ära ostmine ei ole sugugi õige, aga tõesti - see on ainus, mis Albatrossi puhul aitab! Seega seda ära kasutades kavatsen ma teda siiski õpetada - kui kellegil on mingeid teisi soovitusi, siis need on rohkem kui teretulnud! Lihtsalt minu pea rohkem midagi välja ei suuda mõelda.

Seega, iga "trennikord" läheb ämbrisse kaera, porgandeid või õunu, ämber omakorda treikusse ja Albatross loodetavasti järgi. :D Täna mul väga palju aega polnud, seega tänase portsjoni sai ta lihtsalt treiku taga kätte, et ta juba treikut ennast millegi heaga seostama hakkaks. Järgmine kord aga teeme juba luugi lahti ja ronime mõned sammud kõrgemale. Niiviisi iga korraga liigume natuke edasi, kuni lõpuks on ta loodetavasti valmis rahulikult treilerisse täiesti sisse kõndima, teades, et selle tulemus on hea ja ainult hea!
Selline on mu plaan ja niikaua kavatsen seda järgida, kuni asi toimib. Kui ei toimi, oeh, eks siis nuputan edasi. Aga kuidagi peab ju proovima. ;)

No comments: