Monday, August 3, 2009

Cavalletti :) ja valus põlv :(

Viimased päevad on kogu aeg sadanud, kui talli olen jõudnud - seega muruplats on märg ja libe, liivaplats lihtsalt poolenisti vee all, ning õues sõita ei saaaa. Jälle maneežis siis.

Üks päev panin endale kavalette veidi, nii sammus, traavis kui galopis. Üllatavalt hästi isegi sai neid temaga sõita, arvasin millegipärast, et kobistab rohkem. Kuna meil pukid on kõik peaaegu välja tassitud, siis need kavaletid olid sellised üsna kurvad ja üksikud seal :P, mingeid pikkasid ridasid ei saanud panna, aga ega ma alustuseks ei tahtnud ka, seda enam, et meil polnud kaitsmeid ega midagi. Täna ostsin talle pinded, et neid saaks ajutiselt kasutada, kuni me sobivad kaitsmed leiame. Ta on ju extrasuurte jalgadega, seega kõik normaalsuuruses kaitsmed on liiga väikesed. Ühele esijalale on aga mingi luumuna tekkinud (kuigi ma pole kindel, et see trennis juhtus - pigem karjamaal), seega päris paljaste jalgadega ei taha nüüd eriti trenni teha, vähemalt mitte kavalette sõites või mingeid külgliikumisi rohkem harjutades.

Tagasi trenni juurde minnes, siis sammus ja traavis oli 2 kavaletti järjest ning galopis maalatt-kavalett-maalatt. Galopis peab harjutama sammude klapitamist ka kokkuvõtmisega - me mõlemad vist eelistame pigem samme pikemaks veidi venitada ja nii ta kogu aeg lähebki, kuigi tihtipeale oleks tegelikult otstarbekam pisut sammu lühendada. Iseenesest ma saan teda galopis niisama sõites kokku võtta küll mingil määral, aga mitte niimoodi äkitselt ainult 1-2 sammuks ja siis jälle tavalisse galoppi. Seetõttu see latte sõites vist väga ei õnnestugi veel. Aga harjutame.

Mul ema tegi natuke videoklippe ka, aga meil vana arvuti (mu enda oma on endiselt töökorrast väljas) ei tunne mu video-tegemise-digikat ära. Uue digikaga videosid teha ei saa. IGatahes nii natuke kui ma sealt pisikse ekraani pealt nägin, siis Albatross oli okei, ise veits jalgadega siiberdasin seal ringi, kui galopis poolistakus neist kavalettidest üle tulin.

Üldise mulje kohta, siis ta on kohati täitsa ok, aga vahepeal liigutab oma pead küljelt-küljele sammu rütmis. Natuke sarnane sellele liikumisele nagu "saagides" tuleb, kuigi ma TEAN, et seda ma ei tee. Ma pean küll rohkem oma käsi jälgima ja rahulikult hoidma, aga ma olin tõesti kindel, et niimoodi ma oma kätega küll ei mässa... Aga siis ma mõtlesin vist põhjuse välja ka - kui ma järjest poolpeatuseid proovin teha, siis välimist ratset kasutan selle käigus just sammu rütmis, et võtan ja annan järgi iga sammu jooksul. Kuna ta pole veel suust nii tundlik, kui ma tahaksin, siis kipub enda koondamise asemel vahel lihtsalt pead kõrvale keerama (et ratsmesurvet vältida) ja siis igal sammul seda tehes hakkabki peaga nõksutama. Ma nüüd natuke pean selle üle mõtlema, aga arvan, et proovin poolpeatuseid teha natukese pikema aja tagant, mitte nii järjest, ning üritan teda ennast võimalikult sirgelt hoida, et ei peaks alati välimise ratsme pealt seda tegema, vaid vahel ka ainult sisemise või mõlema pealt. Ja muidugi pikemas perspektiivis ka lihtsalt veelgi vähendada ratsmesurvet ning tugevdada istakuga mõjutamist. See peaks veidi aitama probleemi lahendada ehk (mul ei ole ju treenerit...!).

Viimane trenn oli aga suht mõttetu ägamine, minu tõttu loomulikult. Mu teised ratsapüksid ei saa vist uue sadulaga hästi läbi :P, igatahes nende koostöös oli mul üks põlv suht valusaks hõõrutud ning ma ei saanud kuidagi normaalselt sõita. Proovisin lühemaid ja pikemaid jaluseid, ilma jalusteta, kergendatud ja täisistakut, aga miski polnud väga hea. Poolistakus sain natuke ringi traavida, aga kaua ma ikka seal kõhuli olla viitsin ja hobusele ei õpeta niimoodi eriti midagi. Lõpuks tegin ikkagi galoppi ka mingil määral - siis peaaegu suutsin juba valu ära unustada, aga õhtul kahetsesin seda rängalt, sest haav oli poole suurem. :P Täna jätsin talle puhkepäeva ning homme võtan KINDLASTI teised püksid kaasa.

Kuna ta aga too päev erilist trenni ei saanud, siis ema veel sõitis temaga natuke lõpus (peamiselt küll sammu) ning hiljem tegime niisama lollusi - õppisime hispaania sammu ja piafeed käekõrval.

Homme on mul plaanis natu-natukene kapju servast lõigata ning raspeldada. Võiks ainult raspeldamisega piirduda, aga õige pisut pikaks ja ebaühtlaseks on tal need kasvanud ja lähema paari nädala jooksul ilmselt seppa ka ei tule, seega proovin sellega praegu ise hakkama saada.

Ahjaa, ning ilmselt kolib Albatross juba vähem kui kahe nädala pärast ära Tartusse. Ado ratsatallu siis, kes veel ei tea. ;)

No comments: