Wednesday, May 26, 2010

Kordetrenn
Üks päev panin ta vahelduseks kordele külgratsmetega. Kinnitasin veidi madalamale kui tavaliselt (kuigi 'tavaliselt' on vist vale sõna, kui ma teda kord 2 kuu tagant kordetan), aga see eest pikemalt. Ma tahan, et ta siiski ise alati kontakti ette-alla otsiks, AGA ei hakkaks ratsmele toetuma, kui ta selle kord leiab.

Soojenduse ajal elas ennast pisut välja, kui edasi nõudsin, aga eks ta oli puhanud ka jälle mõni päev. Vasakut pidi tõusis päris mitu korda järjest valest jalast galoppi ja kuna ma ta kohe tagasi traavi võtsin, siis mingi aeg hakkas ta seda ette aimama ja blokkima - jäi galopist põhimõtteliselt sammupealt seisma ja tõmbas poolküünaldades eemale. See komme on tal aegade algusest saadik olnud, kuigi kui kõik ilusti laabub, siis ta tavaliselt enam ei mõtle sellele. Aga tundub, et selline käitumine võib erinevate asjade poolt põhjustatud olla - täna sain küll selgelt aru, et see oli minu korduvate tagasivõtmiste peale, ta ei saanud enam aru, mida ma tahan... - aga alati pole kindlasti mitte see põhjuseks olnud.
Igatahes kavatsesin tal järgmine kord kasvõi valest jalast lasta edasi joosta ja mitte midagi teha, kuni ta ise vaikselt traavi otsustab jääda, aga seda polnudki vaja, sest nüüd tõusis juba õigest jalast, misjärel polnud ka tagasivõtmisega enam mingit probleemi.
Päris lühike on tal see traavisamm ikkagi kahjuks, kui just actionit parasjagu täis ei ole (kuigi tänases trennis sain taaskord oma arust veidi pikemaks ja paremaks), aga mis teha. Tuleb töötada sellega, mis võtta on. :)

Külgratsmed töötasid nii ja naa. Mingit korrigeerivat mõju neil ei olnud, selleks olid pisut liiga pikad, seega taguots kippus jälle välja triivima, seda juhtub kordel tihtipeale. Samas tema praeguses olukorras oleks ka suht riskantne üritada teda sirgeks saada millegi abil, mis otsapidi suuliste külge käib. Aga see efekt, mida ma lootsin, täitsa tekkis ajapikku - ta otsis ise selle kontakti sealt üles, alguses pisut ebastabiilsemalt, sest ta üritas ikkagi ratsmetele toetuma jääda, aga hiljem oli juba enam-vähem kena vaadata.

Ratsastustrenn
Proovisin nüüd ka teisi allüüre lisaks traavile rohkem oma istakuga mõjutada. Ma tunnen kahjuks viimasel ajal nii tihti, et kuidagi ebamugav on sadulas istuda trenni alguses - et ma ei liigu igalt poolt nii hästi kui tarvis, pean vist endale hakkama ka soojendust tegema. :P
Igatahes, samm on endiselt kõige keerulisem. Ma teen sadulas mingeid kahtlaseid liigutusi ja suutsin teda õpetada selle peale ka edasi minema, aga see tundub kuidagi väga vale. Nii et võib-olla peaks sellega natuke hoogu maha võtma.
Galopis see eest toimis küll mingil määral. Edasi liikusime ilusasti ja tagasi tulime istmiku peale isegi paremini kui traavis. Lõpus läks juba päris heaks, nii et sain kohati (tema kohta) üsna koondatud galopis sõita ja volte teha, kusjuures säärega tagant aktviisust nõuda, ilma et ta oleks ruttama või läbi ratsme ennat pressima hakanud. Seekord tundusid voldid paremale keerulisemad seoses kõverusega - tagumik ja ninaots kippusid välja liikuma, aga ma väga ei kurda.
Õige pisut harrastasime ka külgliikumisi jälle - tagumikku sisse ma veel lükata ei julge, aga õlad sees ja sääre eest astumist proovisime. Ei julge sellepärast, et KUIGI tegelikult külgliikumised aitavad kõige paremini hobust läbi keha sirgeks saada, siis on neid siiski väga kerge valesti teha ja ennast nö ära petta, misjärel asi ainult hullemaks läheb. Seega ma pean endas väga kindel olema ja pole hetkel mõtet midagi üritada, kui ma tunnen, et mingite teiste asjadega väga suured probleemid on. Täna ma tundsin, et väga ei ole, seetõttu ka harjutasime neid. :)

Putukatõrje
Panin Albatrossile ka siiski selle Bayofly ära. Homme seega jääb trenn ära, aga kui jõuan, tahaksin teda vaatama minna ja kontrollida, kuidas ta oma seljaga läbi saab. ;)

1 comment:

Anna Pindam said...

Mul teised hobused peale Madeira ei teinud selle turjatilga peale järgmisel päeval teist nägugi:) Ainult Madeiral oli vaja 4 sadulavaba päeva.